ساخت متریال قبل از باز کردن نرم افزار شروع میشود.

چرا متریال های ما واقعی نمیشوند.

شاید دغدغه اکثر کسانی که در صنعت سی جی فعال هستند ساخت یک متریال خوب با جزئیات خوب و واقع گرایانه است.اما اکثر ما با ناامیدی به این موضوع نگاه میکنیم چرا که فکر میکنیم ساخت متریال خوب نیاز به تخصص و بالایی و مهارت زیاد در موتور رندر دارد.اما امروز من میخواهم در مورد روشی صحبت کنم که چطور پیش از شروع ساخت متریال بتوانیم یک متریال واقع گرایانه درست تحلیل کنیم.متریال خوب ۵۰% خلق یک اثر خارق العاده در صنعت cg است.در ک درست از متریال باعث میشود تا در زمان کمتر به نتیجه ای عالی برسیم.درک درست از متریال وقتی بدست می اید که بدانیم و بتواینم وضعیت و بازخوردهای متریال را در واقعیت تحلیل کنیم.نکته ای که خیلی وقت ها به آن بی توجه هستیم . به عنوان مثال وقتی میخواهیم متریال چوب بسازیم یا شیشه یا…ففقط با استفاده از متریال پایه و استفاده از پارامتر شفافیت(refract) یا انعکاس (reflect) شروع به ساخت یک متریال معمولی میکنیم. این مورد چیزی است که اکثرا برای شروع و مرحله اماتور مناسب است اما برای ساخت متریال های حرفه ای باید کار را از کمی قبل تر و تحلیل اون متریال در واقعیت شروع کنیم.به عنوان مثال اگر قصد داریم متریال چوب برای پارکت بسازیم ، باید چند نمونه از این متریال را در واقعیت بررسی کنیم.میتوانیم خودمان در محیط اطراف این متریال هارا پیدا کنیم و بررسی کنیم یا حتی به به عنوان نمونه عکس بگیریم یا از طریق اینترنت به سرچ در مورد انها بپردازیم.باید سعی کنیم تمام جزئیات این متریال هارا در واقعیت یا از روی عمس ببینیم .این مهارت و ریزبینی به مرور و با تکرار و تمرین بدست میاید .این جزئیات بیشترین قسمت کار و زمان را در ساخت متریال های واقع گرایانه به خودش اختصاص میدهد.جزئیاتی که نبودش باعث می شود کار ما تا حد زیادی با واقعیت فاصله داشته باشد.بعد از تحلیل و درک درست از متریال وقت استفاده از امکانات فنی و تخصصی موتور رندر برای ساخت متریال رسیده است تا بتوانیم این متریال ها را هرچه بیشتر شبیه به نمونه انها در واقعیت بسازیم. در پایان یادتون نره تا میتونید تمرین کنید و نمونه کارهای خوب ببینید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *